Elevlaget

Elevlaget er til for deg som er tidligere elev eller tidligere ansatt ved Valdres Folkehøgskole. Vi legger til rette for at du lettere skal kunne opprettholde kontakten med ditt kull, og gjerne bli kjent med andre tidligere elever også. Elevlagsstyret arrangerer derfor tre treff i løpet av året. Disse er:

Pudder og klem

Treff siste helgen i januar for elever som har gått på skolen de siste fem årene. Skikjøring, møte gamle kjente, turnering i gymsalen, latter og glede. Ta turen hit for å møte gamle venner, og bli kjent med andre tidligere Valdreselever.

Overnatting under treffet er madrass/liggunderlag i gymsal/klasserom.

Fjorårstreff

Treff helgen i uke 8 hvert år for elevene som gikk på skolen året før. Skikjøring, turnering, mimrekveld, møte venner fra fjoråret.

Overnatting under treffet er madrass/liggeunderlag i gymsal/klasserom.

Jubileumstreff

Treff for tidligere elever som har 5, 10, 20, 25, 30, 40, 50 og 60 års jubileum. Her vil det være linjesamlinger, kullsamlinger, historier, nye bekjentskap, festmiddag og omvisning. Mulighet for å

Dette treffet være i slutten av uke 40, da årselevene er på høstferie.

Overnatting: Det tilbys overnatting på madrass/liggunderlag i gymsal/klasserom. Elevlaget vil også prøve å få avtalt rimelig overnatting på et overnattingssted i nærheten av skolen. Dette vil måtte bestilles selv.

Generell informasjon til tidligere elever på Bo og fritid/Aktiv fritid – botrening

Alle er velkomne på treff, selvfølgelig også tidligere elever på Bo og fritid. Elevlaget har dessverre ikke mulighet til å følge opp noen med ekstra hjelpebehov. Det har heller ikke skolens lærere eller stipendiater denne helgen. Vi ber derfor om at elever som trenger spesiell oppfølging har med seg ledsager, eller har en person i nærheten av skolen som kan kontaktes ved behov. Ta gjerne kontakt med elevlagsstyret på:
elevlaget.valdresfhs@gmail.com

Skolehytta ”Syskenborg”

Tidligere elever vil nok huske at Elevlaget tidligere har vært eier av skolehytta, som skolen har vært største bruker av. Elevlaget har etter vedtak på årsmøtet i januar 2017 overført eierskapet av skolehytta til Valdres folkehøgskole. Medlemmer i elevlaget får som en del av avtalen leie hytta til redusert pris.

Pris for å leie hytta:

Pris for leie av skolehytta er kroner 40 per døgn med en satt minstepris pr. døgn. For booking av skolehytta, ta kontakt med Valdres Folkehøgskole på valdres(alfrakrøll)vinterventyr.no

Vil du bli medlem?

Medlemskapet i elevlaget koster 100 kroner. Medlemskapet løper ut hvert kalenderår, og må fornyes 1. januar. Vi setter stor pris på om flere har lyst til å være med på å støtte arbeidet Elevlaget gjør. Legg gjerne inn et autotrekk 1. januar hvert år, da Elevlagsstyret ikke har mulighet til å sende ut påminnelse om å fornye medlemskapet.

For hjelp til å bli medlem, ta kontakt med Elevlaget på: elevlaget.valdresfhs@gmail.com

Årsmøte

Alle som er medlemmer i elevlaget har møte og stemmerett på årsmøtet. Årsmøtet blir avholdt samme helg som pudder og klem, vanligvis siste helgen i januar.

Innkallelse til årsmøte og saksliste vil bli publisert på Facebook og på denne nettsiden. Referat vil bli publisert senest 14 dager senere på samme sted. Årsmøtet finner vanligvis sted på Valdres folkehøgskole i januar hvert år.

Hvis spørsmål er det bare å ta kontakt med oss på elevlaget.valdresfhs@gmail.com eller på Facebook: Elevlaget ved Valdres folkehøgskule.

Vi svarer så raskt vi kan på begge kanaler.

Følg oss gjerne også på Instagram: Elevlaget. Her legger vi ut bilder og videoer fra treff.

Elevlagets leder er Vilde Kvamme, tlf: 90 29 01 12.

Skolens representant i Elevlaget er Oddgun Trandokken.