Møt mange forskjellige venner

Mange tenker kanskje at man bare blir kjent med elevene på sin egen linje. Neida!

Mot Mange Forskjellige Venner

Hos oss samarbeider de ulike linjene på skolen i aktiviteter og opplegg. Dette gjør at du er sammen med flere klasser i løpet av året. I tillegg arrangerer vi fellesturer med hele skolen bl.a. til Besseggen med overnattinger på Memurubu turisthytte. På internatet ditt bor du sammen med elever fra andre linjer på skolen. Dette gjør at du blir kjent med mange og det er alltid noen "henge" sammen med.

Valdres folkehøgskole har en tysk vennskapsskole i Freiburg. Det gjør at vi hvert år har flere tyske elever hos oss og vi har ofte også elever fra flere andre land. Dette beriker fellesskapet.

Hos oss har du muligheten til å søke som fritidskontakt for elever på linja med tilpasset opplæring. Her skapes en meningsfull, lærerik og givende relasjon i folkehøgskolehverdagen.

Mange elever får venner i løpet av skoleåret som de tar med seg inn i studietiden, og som danner grunnlag for bokollektiv i ulike studiebyer. Dette gir for mange en trygg start på videre studier.